Didactische identiteit

Betrokkenheid
Als kinderen betrokken zijn leren ze, ze willen spelen en veel ontdekken. Daarom willen wij als school een omgeving creëren waarin ze worden uitgedaagd door middel van lessen en materialen die dat kunnen bieden.

Samenwerken
De kinderen krijgen te leren hoe ze met elkaar om kunnen gaan en het beste kunnen samenwerken, dit heeft betrekking op leeftijdsgenoten, maar ook op leraren en ouders. Wij willen graag met de ouders op 1 lijn zitten, aangezien de ouders/verzorgers ook van grote invloed zijn op deze ontwikkeling

Afstemmen van leerstof en werkwijze
Alle kinderen zijn verschillend, ze leren anders, denken anders, zien er anders uit, maar wel allemaal met hun eigen talenten. Wij willen daar als school zoveel mogelijk bij aansluiten. Dit doen we door verschillende werkvormen aan te bieden, het tempo aan te passen en de inhoud te veranderen waar nodig.

Leerlingenzorg
Soms heeft een kind ondersteuning nodig. Wij werken als school daarom preventief om problemen te voorkomen. Soms is er meer zorg nodig in bepaalde situaties. Die zorg willen wij als school graag aanbieden. Hiervoor hebben we wel goede communicatie nodig vanuit de ouders en vanuit de leraren. Hier willen we graag samen voor zorgen Uitdagende leeromgeving Een school zo inrichten dat het uitdaagt om te leren, dat is waar wij naar streven. Er zijn bij ons verschillende onderdelen en activiteiten om te doen/gebruiken, die de kinderen kunnen gebruiken/ uitvoeren voor het maken van opdrachten.

Communicatie
Open zijn in communicatie vinden wij erg belangrijk. Dit gaat bij ons om de communicatie binnen en buiten de school. Zo is het preventief en noodzakelijk als de communicatie binnen het team goed loopt, hierdoor kunnen er duidelijke regels en afspraken worden gemaakt en is een houvast voor het functioneren binnen het bedrijf. Maar ook vanuit de ouders is een groot belang. Wij willen de ouders graag betrekken bij onze school en vinden het fijn als ze meedenken, zonder dat we zelf de regie verliezen.

Professionaliteit en deskundigheid
Wij zien elkaar als professionals en zouden ook graag zo aangesproken willen worden, we werken namelijk doelgericht. Ook onder de leraren heeft iedereen weer een specifiek talent, die we graag inzetten binnen het team om de kinderen in hun eigen identiteit en ontwikkelingen te stimuleren.